Přeskočit na obsah
Home » Blog » Argoty – balanc na tenkém ledě

Argoty – balanc na tenkém ledě

Copywriting, reklamní texty a slogany dnes tvoří kdekdo. Pomalu každý čuník, který udrží v kopýtkách propisku a trefí klávesy. Téměř každý, kdo se naučí číst a psát. Je to IN.

– Co děláš?

– Neke… 

Chci být reklamní textařkou

Dívčina mi napíše: „Končím obchodku a vůbec mě to nebaví. Chci dělat reklamní texty a pracovat někde jako copywriter. Psaní mě baví už od základní školy. Pomůžete mi?“ 

Cítíte tam ten (ne)potenciál???

Copywriting a taky-copywriting

Řada copywriterů tvoří úžasné projekty. Pokaždé smekám, když objevím skvělý slogan, reklamu nebo článek. Baví mě ty, které nejsou moc upovídané, řeknou co mají a dokáží podebrat emoce, rozřehtat mě na celé kolo, nebo mě na několik minut usadit.

Někdy mě ale některé slogany rozhodí. Přemýšlím, jak asi reagoval klient, jesli si uvědomil, že ten slogan prezentuje jeho firmu. Naposledy to byl slogan na mobilních toaletách někde na jihu Čech.


Jo, je to úsměvný. Přesně vidím, jak někteří sklouzáváte z křesla a smíchy učůráváte do gatí. Vlastně ano, ten slogan je svým způsobem velmi vtipný. Věřím, že pobaví spousty lidí. Nápad mu rozhodně nechybí. Je ale až příliš tlačený k tomu, aby to byla velká sranda. Ber, kde ber, hlavně, ať se národ popadá za břicho.

Puritánka nejsem

To fakt nejsem. A slogan na přenosných toaletách kdesi na jihu Čech mě pobavil asi stejně jako vás. Jenomže já na něj koukám i z jiné strany. A tahle variace na renesanční téma může podle mě některé lidi parádně nas…štvat.

Abyste tomu rozuměli. V základu jde autor správnou cestou. Ten slogan vymyslel copík, který umí. Je jenom otázkou, za kterými hranicemi ještě bavíme davy a dosáhneme kýženého zájmu a kde už zasíráme kvádro (renomé) našeho klienta. Používání vulgárních spojení je totiž při tvorbě sloganů někdy sice vděčný nástroj, leč může skrývat nebezpečí v podobě hodně tenkého ledu.

Schválně, napište mi do komentáře, jak slogan zapůsobil na vás? 

(Foto Facebook: @KateřinaHekrdlová)


Ano, chci získávat informace a tipy z oblasti copywritingu, žurnalistiky, psaní článků, blogu, tvorby časopisů a zpravodajů a souvisejících témat. Potvrzuji, že odesláním emailu souhlasím se zasíláním informací o novinkách a obchodních sdělení (maximálně 1x týdně). Svůj souhlas můžu kdykoliv zrušit. Odesláním emailové adresy současně vyjadřuji svůj souhlas s ochranou osobních údajů GDPR.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

× Můžu pomoct?
Ověřeno MonsterInsights