Přeskočit na obsah
Home » Blog » Copy text, který chytne i rapery

Copy text, který chytne i rapery

Technika marketingových postů na sociální sítě

Vzpomínáte na školní četbu a Jiráska? Na ty nekonečný popisný stati, kdy Petříková v lavici před vámi zívala na celé kolo a Novák za vámi už chrápal? Dnešní doba tepe jinak. Přesunula se na sociální sítě, kde dlouhý text může na obsahu plandat jako neforemnej hadr. Když píšete beletrii, zvolte si rytmus a styl popisu jaký potřebujete. V případě marketingového textu na sociální sítě vězte ale, že:

Klienty už unaví jen pocit, že jim chcete něco vnutit.

Když chodíte kolem horké kaše, 80 % lidí článek zavře.

Když budete argumenty obalovat vatou, zavřou ho zrovna tak.

Jak tedy textem neotrávit?

Volbou krátkých textů s rytmem, který:

  • přitáhne pozornost
  • zdůrazní zásadní informaci
  • usnadní čtení

V případě reklamního textu proto prďte na všechny literární ambice a bušte to do nich!

Techniky, jak textu dodat rytmus

1. Zkrácení

Dlouhý text ostříhejte od všech zbytečných slov a postavte několik krátkých vět vedle sebe. Dodají obsahu sympatickou dynamiku.

Původní text: Je třeba, abyste dodržovali přesnou dávku a v zájmu zrychlení hubnutí pili jednu sklenici našeho hubnoucího nápoje nejlépe dvakrát denně.

Po úpravě: Jedna sklenice. Dvakrát denně. Kila fuč!

Původní text: Stačí, když v obývacím pokoji instalujete jedinou fontánu s vonným olejem a celý váš byt získá neopakovatelnou a provoněnou atmosféru.

Po úpravě: Jediná fontána. Jediný vonný olej. Hustá změna!

2. Aliterace (opakování)

Někdy je možné využít slova, která se opakují a seřadit je ve volných spojeních za sebou. Efekt bývá překvapivý.

Původní text: Vyberte si zkušební verzi na jeden týden. Zaplatíte 700 Kč a poté získáte plný přístup k uživatelskému rozhraní.

Po úpravě: 7 dní, 7 stovek, plný přístup.

Původní text: Když si u nás necháte vytvořit 2 portréty ve formátu obrazu na stěnu, vytvoříme vám k tomu dvě portrétní fotografie do rámečku zdarma.

Po úpravě: 2 portréty na zeď, 2 portréty na stůl, jedna cena.

Původní text: Pro každý pár svatebčanů, který si u nás objedná kytici pro nevěstu, uvážeme jako dárek kytici na auto.

Po úpravě: 1 kytice pro nevěstu, 1 kytice na auto grátis.

3. Antiteze (využití protikladů)

V některých případech se nabízí možnost postavit vedle sebe protiklady.

Původní text: Tato malá krabička obsahuje krém, který neuvěřitelnou silou likviduje fleky na výmalbě a postará se o vaše čisté zdi v celém bytě.

Po úpravě: Malá krabička. Maxi síla. Čisté zdi.

Původní text: Telefon se nabije za velmi krátkou dobu a vydrží při průměrném užívání i tři dny bez dalšího nabití.

Po úpravě: Krátké nabíjení, dlouhá výdrž.


Krátkými texty a rymem upoutáte pozornost. Jde o reklamní texty, aviza, které mají funkci odrazového můstku a připojeným odkazem navedou zájemce dál na popis produktu. Není proto třeba, aby krátký úvodní text obsahoval všechny atributy produktu. Ty zájemce najde v popisu. A jestli se nechá zlákat ke skoku, záleží už na vaší kreativitě.

Tak ať vám to píše.

Howgh.

Ano, chci získávat informace a tipy z oblasti copywritingu, žurnalistiky, psaní článků, blogu, tvorby časopisů a zpravodajů a souvisejících témat. Potvrzuji, že odesláním emailu souhlasím se zasíláním informací o novinkách a obchodních sdělení (maximálně 1x týdně). Svůj souhlas můžu kdykoliv zrušit. Odesláním emailové adresy současně vyjadřuji svůj souhlas s ochranou osobních údajů GDPR.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

× Můžu pomoct?
Ověřeno MonsterInsights