Přeskočit na obsah
Home » Blog » Reklamní článek neuvaříte z vody

Reklamní článek neuvaříte z vody

Od reklamního textu nikdo nečeká literární zážitek. Ten si můžeme dopřát přiměřeným přísunem beletrie. 

Přesto i reklamní text musí mít něco, nad čím nebude čtenář široce zívat. A stejně jako krví a potem napsané literární skvosty, také on by měl mít nějaký příběh a pointu. Nemůžeme ho hodit jen tak na papír a říct: A teď se čiň!

Když chcete uvařit guláš, připravíte si cibuli, papriku, sádlo, slaninu, koření, vývar, no a samozřejmě flák masa. Ingredience, bez kterých byste neukuchtili ani slabý odvar gulášové polévky.

Také na reklamní text potřebujete nezbytné přísady

EMOCE – jsou je grunt. Nejdůležitější složka textu.
PROBUZENÍ ZVĚDAVOSTI – nevaříte bez soli, že ne?
PROBLÉM – koření. Ani moc, ani málo.
EMPATIE – vývar. Když ji odfláknete, odnese to výsledná kvalita.
ŘEŠENÍ – příslib hladovějícím, že je nasytíte.
PRODUKT – to, bez čeho by zákazník neměl chtít žít, dýchat, ani se radovat…

TITULEK

Reklamní článek je jako vlak, který uvedete do pohybu pomocí lokomotivy. Tou je titulek. Stručný, provokující zvědavost a v obsahu najdete alespoň jedno slovo, které by se dalo předhodit vyhledávačům. Zvědavost nepodceňujte. Je jako dveře. Buď je čtenář otevře a bude číst dál, nebo ani nevezme za kliku.


PROBLÉM

Když už jste potencionálního zákazníka dostali k tomu, že se začetl, musíte jeho duši v úvodu řádně nabudit. Najít relevantní Achillovu patu problému, který může vyřešit nabízený produkt a rejpnout tak citelně do živého. 

Když prodáváte boty, začnete třeba takhle: Víte, o co si koledujete, když máte podrážky prošlapané, že skrz ně cítíte i krovky berušek? Když si nohy div nespálíte od vyhozeného vajglu na ulici? Když vás netěší procházky, protože se bojíte, aby se vám boty nerozpadly? A když nestíháte autobus, protože v těch starých botách vás předhoní i dobře trénovaný šnek?

EMPATIE

V momentě, kdy potencionální klient měkne tak, že mu pomalu kane po tváři slza, předhodíte do textu sami sebe. Tím ho za a) nesmírně potěšíte, za b) získáte si jeho důvěru. Třeba: Pozor, abyste nedopadli jako já. Mně se kvůli ošoupané podrážce začaly křivit záda, nohy a pomalu i charakter.

IDEÁLNÍ STAV – ŘEŠENÍ – MOTIVACE

Následuje další masáž – popis ideálního stavu (řešení) a rozbouření touhy. Tak, aby si zájemce na konci otřel čelo a vydechl: Ano, ano, ano – přesně tohle musím mít!
Třeba takhle: Ten pocit, když nohy vsunete do nových, pevných a pohodlných bot. Když je máte jako v bavlnce a můžete se vracet z procházek bez bolesti, puchýřů a hanby. Ta rozkoš, když se nohy nepotí a můžete je vyzout i na audienci u anglické královny.

PRODUKT

Jen tak mezi řečí naznačíte, že přesně takové boty pro klienta máte. Jednoduchou přímkou se dostanete k podtržení všech proto na případná proč. A když v závěru utrousíte něco vtipného, vytvoří váš reklamní text z produktu magnet, kterému zákazník neodolá.


Ano, chci získávat informace a tipy z oblasti copywritingu, žurnalistiky, psaní článků, blogu, tvorby časopisů a zpravodajů a souvisejících témat. Potvrzuji, že odesláním emailu souhlasím se zasíláním informací o novinkách a obchodních sdělení (maximálně 1x týdně). Svůj souhlas můžu kdykoliv zrušit. Odesláním emailové adresy současně vyjadřuji svůj souhlas s ochranou osobních údajů GDPR.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

× Můžu pomoct?
Ověřeno MonsterInsights